Likavskí hasiči pozývajú všetkých občanov na SLÁVNOSTNÉ ODOVZDÁVANIE NOVEJ HASIČSKEJ TECHNIKY ministrom vnútra Róbertom Kaliňákom, ktoré sa uskutoční v nedeľu 18.4.2010 o 14:00 hod. pred hasičskou zbrojnicou v Likavke.
V rámci programu postupného skvalitňovania techniky dobrovoľných hasičských zborov ministerstvo vnútra SR odovzdáva do konca funkčného obdobia 120 nových automobilov.
Minister Kaliňák objasnil, že hasičské stanice dostávajú autá na základe troch faktorov. Prvým je tradícia dobrovoľného hasičstva. Rozhoduje aj to, aké skúsenosti majú s pomocou dobrovoľných hasičov tí profesionálni vo svojom obvode. Treťou podmienkou sú podľa ministra aktivity dobrovoľníkov, ktoré sleduje či už cez internet, na súťažiach, samotných zásahoch.
K projektu obnovy hasičskej techniky dobrovoľných požiarnych útvarov sa podľa neho vrátili po 30 rokoch. “Na Slovensku bolo registrovaných 300.000 dobrovoľných hasičov. Ale chýba nám stredná generácia, práve tá, ktorej tieto autá chýbali.” Podľa Kaliňáka sú motiváciou pre mladých, ktorí robia hasičský šport, ale nemajú na to dostatočnú základňu.
Hasičské špeciály sú postavené na báze modelu 65C15D so 7-miestnou dvojitou kabínou (6 + 1). Podvozok s rázvorom 3750 mm s dvojitou montážou kolies na zadnej náprave je vybavený elektronickým brzdovým systémom (ABS+EBD+ASR+ESP) a uzávierkou diferenciálu. Štvorvalcový common-railový vznetový motor s výkonom 107 kW/146 k poskytuje najväčší krútiaci moment 350 Nm v širokom rozsahu otáčok 1400 – 2800 min-1, prevodovka je šesťstupňová manuálna. Maximálnu rýchlosť limituje obmedzovač na 105 km/h.
Šasi s kabínou dodáva výrobca podľa priania zákazníka na zimných pneumatikách. Z technických špecifikácií spomeňme ešte zaujímavosť – šasi s kabínou dodáva výrobca podľa priania zákazníka na zimných pneumatikách. V pracovnom režime, ktorý ich čaká, totiž najazdia ročne iba okolo 3000 km, takže logicky je efektívnejšie mať celoročne obutie na zimu.
Nadstavby vyrába závod Iveco Magirus v nemeckom Görlitze a pre túto objednávku dodáva typ TSF-W. Skriňa sa montuje z hliníkových komponentov, pričom všetky dielce a profily konštrukcie sú skrutkované, takže pri eventuálnom poškodení ich možno ľahko a rýchlo vymeniť, farebné plochy sú z odolných fólií. Jadrom hasičskej nadstavby je laminátová nádrž na vodu s objemom 750 litrov umiestnená na pomocnom ráme a zapustená do rámu podvozka – kvôli zníženiu ťažiska. Vodné čerpadlo tiež z produkcie Iveco Magirus (s motorom z Fiata Punto), ktoré sa v prípade potreby dá vybrať a preniesť k zdroju vody, má výkon 1500 litrov/min pri tlaku 10 bar.